Během jedné víkendové noci cestuje Prahou průměrně 31 tisíc lidí. "Může se stát, že v jedné tramvaji se převeze třeba 140 lidí, což opravdu není standard, který bychom rádi nabízeli," konstatuje Filip Drápal, mluvčí ROPID.
Díky zkrácení intervalu nočních linek z třiceti na dvacet minut bude více tramvají jezdit nejen do okrajových částí města, ale i po jeho centru.
Kvůli přeplněnosti spojů bude od září jezdit o víkendech častěji i šest nočních autobusů. Praha tak nabídne srovnatelné cestování jako ostatní evropské metropole. V Berlíně, Vídni a Varšavě jezdí metro každou čtvrt hodinu a autobusy po 30 minutách. Výrazně hůř je na tom Bratislava, kde jezdí jen šest autobusů za noc.
Noční provoz pražského metra se zatím neplánuje. "Je potřeba udržovat tratě metra – tunely, tak aby nemusely být výluky během dne a také z toho důvodu, že ten provoz je velmi nákladný," vysvětlil Drápal.
