Problémy cyklistů v Praze přetrvávají

Praha - Pražský Týden mobility má mimo jiné upozornit zodpovědné orgány na přetrvávající problémy, které trápí cyklisty, pohybující se po pražských ulicích. Stále chybí dostatečné množství cyklostezek, ale i vstřícnost Dopravního podniku hlavního města Prahy při přepravě kol v metru, autobusech a tramvajích. Cyklisté mají stále pocit, že pro ně dělá město málo.

Vyznavači jízdy na kole žádné výrazné změny v dopravě od loňského Týdne mobility nepozorují. Město stále zapomíná například značit cyklostezky při rekonstrukci ulic. „Letos poprvé jsme dostali příležitost vidět, které plánované rekonstrukce město chystá na příští tři roky,“ říká odborník na cyklodopravu Michal Křivohlávek.

Do pražské cyklomapy za letošní rok přibude více než 5 kilometrů tras. Radní teď slavnostně otevřeli tříkilometrový úsek z Modřan do Zbraslavi. „Je to první ucelená trasa, která je vhodná i pro dojíždění do zaměstnání,“ konstatoval radní pro životní prostředí Petr Štěpánek.

Jenže zbraslavská trasa slouží výhradně pro rekreaci. Praze přitom chybí trasy hlavně v centru, které by řešily problematiku dopravy, říkají zástupci ze Sdružení automat. Cyklisté jsou podle nich navíc stále diskriminováni v prostředcích MHD. „Mohu jmenovat zakázaný přístup do výtahů, do stanic metra a samozřejmě do tramvají a autobusů,“ vypočítává Michal Křivohlávek.

Dluhy v této oblasti potvrzuje i marketingový ředitel Dopravního podniku Praha Jan Svoboda. „Z bezpečnostních důvodů nyní nelze přepravovat kola v rámci tramvají a autobusů. Dopravní podnik ale hledá cesty, jak umožnit cyklistům cestovat v rámci těchto dopravních prostředků,“ slibuje.

Podle marketingového ředitele Dopravního podniku by první cyklobusy se speciálními stojany na kola by do pražských ulic mohly vyjet ještě letos. Sdružení Auto Mat ale nestojí o žádné přestavěné autobusy a tramvaje, ale požaduje nové bezbariérové prostředky.