Poslední kusy souprav ze zakázky za 11 miliard od firmy Siemens dostal pražský Dopravní podnik teprve loni v červnu. V září vyšlo najevo, že na podvozcích se objevují praskliny, poškozené vagony byly původně zařazené v různých soupravách, dohromady vydaly na čtyři zcela neprovozovatelné. „Máme zjištěno, že jde o praskliny na podvozcích, které dodává firma Bombardier, komunikujeme s ní a hledáme řešení, jak tyto podvozky nahradit,“ uvedl tehdy mluvčí Siemensu Pavel Kaidl.

Další vadné podvozky metra
Počet odstavených souprav se nyní rozrostl na šest. Podle drážního úřadu, který nařídil čatější kontroly, se praskliny objevují nahodile u vozů různého stáří bez ohledu na najeté kilometry. Objevují se také spekulace, že až v polovině případů nebude možná oprava a dopravnímu podniku hrozí, že se jeho investice prodraží. Ve špičce pražský dopravní podnik potřebuje 43 souprav, v současnosti tak má k dispozici pouze čtyři náhradní.