Odstraňování následků nehody se nečekaně protáhlo. V deset hodin dopoledne sice nehodový vlak vyprostil vykolejený motorový vůz, ale ukázalo se, že trať je v místě nehody nesjízdná. Až do pozdního odpoledne proto pracovali technici na opravě kolejnic. Vlaky budou muset v tomto úseku ještě nějakou dobu projíždět sníženou rychlostí.
Střet vlaku s kamionem se stal na typu přejezdu, který je podle statistik nejbezpečnější – chráněném nejen výstražnými světly, ale i závorami. Ani ty ale nehodě nezabránily, kamion se totiž ocitl na přejezdu kvůli poruše. Krátce před přejezdem se mu roztrhla vzduchová hadice mezi tahačem a návěsem, kterému se tak zablokovala kola. Nákladní souprava tak zůstala stát přímo na přejezdu, ke kterému už mířil vlak.
K nehodě došlo před desátou hodinou večer, kabina automobilu byla střetem zničena a část nákladu palet se rozsypala po okolí. Vlak zastavil asi sto metrů za přejezdem. „Jízdní souprava byla odhozena do příkopu a prostoru kolejiště. Motorový vůz po nárazu vykolejil,“ upřesnila policejní mluvčí Lenka Javorková.
Řidič kamionu před střetem vyskočil, a tak se zachránil, zranění neutrpěl také nikdo v osobním vlaku. Večerní spoj byl téměř prázdný, v motorovém voze cestovalo pouze osm lidí. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala vznikla při havárii škoda 1,7 milionu korun – milion na kamionu, půl milionu na vlaku a 200 tisíc na infrastruktuře.