S šesticí nových vozidel bude královéhradeckými ulicemi jezdit už 23 z objednaných 31 nových trolejbusů. Poslední dodávka osmi vozů má přijít v první polovině příštího roku. Všechny nové trolejbusy jsou od Škody Electric, dopravní podnik za ně zaplatí 332 milionů korun, z nichž 120 milionů korun hradí dotace z fondů EU. V Hradci Králové zajišťují trolejbusy zhruba třetinu přepravy MHD.
Trolejbusy s naftovým agregátem využije dopravní podnik na lince 1, kde není zatrolejován úsek z Nového Hradce do Kluků. „V situaci, kdy je 90 procent trasy pod trolejovým vedením, by bylo neekonomické nasazovat na tuto linku autobus a zrovna tak i vybudování nového trolejového vedení by byla značná investice,“ vysvětlil dopravně-technický náměstek dopravního podniku Vladimír Pejřil, proč je nezatrolejovaný úsek zařazen do trolejbusové sítě. Trolejbusy do Kluků jezdí od roku 1994, zprvu používal dopravní podnik klasický trolejbus s agregátem na přívěsu, posledních dvanáct let už jsou v provozu hybridní trolejbusy. „Jako jedni z mála využíváme tento typ pro pravidelnou linku,“ podotkl Vladimír Pejřil.
Vozidla z roku 2000 však už stárnou, navíc se jedná o typ Škoda 21Tr konstruovaný ještě s vysokou podlahou. Všechny nové trolejbusy včetně těch hybridních jsou nízkopodlažní, mají nižší provozní náklady a jsou méně hlučné.