Ceny, které vítězové tendrů – prvních dvou z pěti obřích zakázek, které SŽDC letos vypsala – požadují, jsou nižší než soutěžené částy. V případě modernizace jihočeské trati očekávala železniční správa cenu přes dvě miliardy, u pražské trati se jednalo o miliardu.
Trať mezi Táborem a Sudoměřicemi naváže na již dokončený úsek z Tábora do Doubí, na dvanácti kilometrech vznikne dvoukolejná trať s maximální rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. V rámci rekonstrukce vzniknou dvě přeložky a nový 430metrový tunel u Sudoměřic. Dnes v úseku vlaky jezdí po jednokolejce, která má maximální rychlost 100 kilometrů za hodinu.
Mezi Bubenčí a Holešovicemi v Praze bude mít modernizace menší rozsah. Pracovat se bude na 4,5 kilometru trati, která zůstane ve stávající trase. Dojde k výměně kolejí a náspů, bude opraveno holešovické nádraží a vlaky dostanou novou zastávku v Podbabě u konečné tramvají.