Praha 1 se tramvajím na Václaváku brání, navrhla jinou trasu

Praha – Trasy, kudy by mohly jezdit tramvaje, aby se dostaly od Vinohradské ulice k Jindřišské a současně se vyhnuly Václavskému náměstí, začala hledat Praha 1. Nesouhlasí s rozhodnutím magistrátu, městská rada nedávno schválila přípravu změny územního plánu, která by umožnila obnovit tramvajovou trať z Vinohradské do středu Václavského náměstí.

Radnici Prahy 1 se obnovení tramvajové trati na Václavském náměstí, jež byla zrušena a snesena v 80. letech minulého století, nelíbí kvůli plánům na zklidnění celého prostoru. Podle starosty Oldřicha Lomeckého by dráha narušila veřejné prostranství. „Jedny koleje uprostřed Václavského náměstí od shora dolů do Vodičkovy jsou pro nás variantou nejnevhodnější,“ uvedl Lomecký.

Městská část je připravena stavbě kolejí na Václavském náměstí zabránit. „Změna územního plánu je jedna věc, stavební realizace věc jiná,“ varoval starosta magistrát. Současně ale zdůraznil, že nechce stavbu významné spojnice blokovat, aniž by navrhl alternativu.

Podle Prahy 1 by tramvaje z Vinohradské do Jindřišské ulice dojet mohly, aniž by vjely na Václavské náměstí. „Chceme variantní návrhy, protože se nabízí řešení vést tramvaje horem, to jest ulicí Washingtonovou, do Bolzanovy a následně na Senovážné náměstí,“ nastínil Lomecký variantu, kterou se jeho úřad zabývá. Trať by pravděpodobně vedla přes Vrchlického sady, mohla by tak obsloužit hlavní nádraží podstatně lépe než stávající zastávka. Městská část už sestavila komisi, která by měla o trasování nové tramvajové trati jednat s odborníky z magistrátu.

Trať z Vinohradské na křižovatku Václavského náměstí s Jindřišskou a Vodičkovou by měla zrychlit cestování centrem města a také odlehčit přetíženému uzlu I. P. Pavlova. Její stavba ale není na pořadu dne, přípravu změny územního plánu schválila pražská rada v říjnu, úprava plánu potrvá asi dva roky.