Vozidla typu Vario, která jezdí v několika českých městech a Brno je poprvé poznalo v roce 2006, využijí z původních tramvají jenom několik prvků. Nová je vozová skříň, která je částečně nízkopodlažní, i elektrická výzbroj. V příštím roce takto vzniknou z šesti starých vozidel Tatra T3 nové tramvaje Vario LFR a z článkových tramvají Tatra K2 vozy Vario LF2R
Rekonstrukce starých „tétrojek“ na vozy Vario probíhají v Brně průběžně, v příštím roce by jich tak mělo být již 30. „Letos přibyly čtyři článkové,“ doplnila mluvčí Škrancová.
Kromě rekonstruovaných tramvají nakoupí dopravní podnik v příštím roce také trolejbusy, které by měly jezdit především do univerzitního kampusu v Bohunicích. Mělo by se jednat o článková vozidla. Trolejbusy nakupovala firma i letos, jednalo se o ojetá vozidla Škoda 21Tr, která vyřadil královéhradecký dopravní podnik.