Podle výsledku znaleckých posudků může policie buď případ dál vyšetřovat jako obecné ohrožení, nebo ho překvalifikovat na ublížení na zdraví, pokud by se nehoda stala něčí nedbalostí nebo někdo pojízdné schody poškodil úmyslně. Pokud zjistí, že se jednalo o technickou závadu, kterou nemohl nikdo ovlivnit, případ odloží.
Situací se zabývá také Drážní úřad. „Vyžádali si od firmy KONE dokumentaci a chtějí si ji překontrolovat,“ řekl novinářům generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš. Pokud úřad rozhodne, že se eskalátory nemohou dál používat, bude nutná jejich výměna. Podle společnosti KONE nehodu způsobila součástka pohonu od subdodavatele.
Stejnou závadu má podle Ďuriše pět dalších eskalátorů. „Jedná se o bezúdržbový díl, který měl vydržet 25 let. Ale eskalátor se měnil jen před sedmi,“ dodal k nehodě na Můstku Ďuriš. Kvůli nehodě byly odstaveny eskalátory v zastávkách Hlavní nádraží, Florenc, Můstek a Náměstí Republiky, ale stanice zůstaly přístupné jinými schodišti. Zkontrolováno bylo také 12 strojů stejného výrobce na stanici Staroměstská, minulý týden v pátek byly odstavené na 17 hodin. Kontrola ale ukázala, že jsou v pořádku.
Dopravní podnik nakupuje eskalátory od různých výrobců. V některých stanicích jsou starší ruské typy a postupně se modernizují. Letos DPP vypsal zakázku na výměnu eskalátorů na Náměstí Republiky, Karlově náměstí a Smíchovském nádraží za přibližně 75 milionů korun.