Fotograf festival #9 se věnuje transformaci společnosti z totality do kapitalismu 26. 9. 2019 | Zdroj: Fotograf 07 z.s.
Letošní ročník Fotograf festivalu s podtitulem Archeologie euforie: 1985–1995 představuje téměř dvě desítky rozdílných projektů, jejichž společným jmenovatelem je transformace společnosti z totalitního režimu směrem ke kapitalismu. Na návštěvníky čekají v různých částech Prahy výstavy, doprovodné, edukativní programy a diskuse věnované rozpadu regulované distribuce médií a informací podsouvaných společnosti, kterou začala narušovat tehdejší „nová média“ – digitální fotografie, video, xerox a počítače.
Fotograf festival #9 - Archeologie euforie: 1985–1995, fotografie Viktora Freša z roku 1996 z názvem Girl With Penis
Konzumace makrely se objevuje na výstavě díla Romana A. Muselíka, který jeden ze spoluzakladatelů kultovní skupiny Bratrstvo.Prostor pro expozici nabídla Hunt Kastner gallery
Rafał Milach (1978), polský fotograf a vizuální umělec nabízí ve výstavním projektu Odmítnutí pokus o vizuální prezentaci různých systémů kontroly a vyvíjení tlaku. V roce 2006 založil spolu s dalšími fotografy skupinu Sputnik Photos, která se věnuje procesům transformace v postsovětských zemích.
V Ateliéru Josefa Sudka bude se objeví výběr fotografií maďarské online obrazové databáze, které společně sjednotili Pavel Vančát, Miklós Tamási do výstav pod názvem FORTEPAN.HU
Výstava Orient V je pokračováním mezinárodního výstavního projektu, který je meditací nad existencí východoevropské identity. V Colloredo-Mansfeldském paláci se představí estonská umělkyně Marge Monko s projektem Shaken not Stirred vzniklém v roce 2010
Výstava Rafala Milacha „Odmítnutí“ je umístněna v prostorách Karlin Studios. Kurátorem tohoto polského projektu se stal Adam Mazur
Kurátorka Michaela Janečková se zaměřila na dlouhodobě vznikající projekt Oskara Helcela a Martina Netočného, který mapuje síť kulturních domů vybudovaných mezi lety 1948 až 1989 na území bývalého Československa
1989 je název výstavy, která se uskuteční ve Veletržní paláci. Projekt sestavil kurátor Tomáš Pospěch, který se zabývá rokem 1989 nejen z pohledu zlomový roku ve vztahu k české společnosti, ale řeší i jaký měl tento rok vliv na fotografii jako takovou
V souboru 1989 se objeví i jedna z fotografií Pavla Jasanského nazvaná jednoduše„ Stávka“