Na designSUPERMARKET jdou Vánoce. Pod stromek si nadělí 3D šaty

Svět, v němž nic není nemožné. Ve čtvrtek začíná v Kafkově domě u Staroměstkého náměstí v Praze prodejní festival designSUPERMARKET. Od roku 2007 na něm prodejní pulty plní čeští i zahraniční designéři zabývající se nezávislou tvorbou. Nejočekávanějším hostem je izraelská módní návrhářka Danit Peleg, která předvede kolekci vytvořenou pomocí domácí 3D tiskárny. Letošní podtitul zní: Nový design českých Vánoc. Vánoce českého designu.

O letošní výběr těch nejlepších současných designérů a projektů se postaral kurátorský tým festivalu ve složení Darina Zavadilová, Adam Štěch, Veronika Ruppert a Tereza Vernerová Volná. Vybrali sto designérů a autorských projektů z Česka a také hosty z Izraele, Slovinska, Slovenska a Maďarska.

„Po loňském úspěchu i nadále spolupracujeme s holandskou platformou FASHIONCLASH z Maastrichtu. Tentokrát představíme tři módní návrhářky Jiviku Biervliet, Dusty Thomas aka Bluedenimes a Manon Boertien,“ slibují organizátoři.Tím výčet zahraničních jmen nekončí. Čeká se na extravagantní Muslin Brothers nebo na izraelského šperkaře tvořícího pod značkou Ezekiel Design. 

Mezinárodní projekt European Design Stories dává možnost na vlastní kůži objevovat a originálně dokumentovat mnohovrstevnatý a rozmanitý evropský design. Prostřednictvím rozhovorů, esejí, filmů, fotografií i výstav se snažíme tuto rozmanitost inteligentně pojmenovat a srozumitelně představit čtenářům a divákům.
Adam Štěch
kurátor

Cestou za designem

Kromě nasávání vánoční atmosféry mohou příchozí vstřebávat také informace. Čekají na ně přednášky, výstavy a výjimečný kurátorský projekt European Design Stories, který prostřednictvím cest po Evropě dokumentuje příběhy vybraných osobností a projektů z oblasti současného designu.

Výstava Work in Progress pro změnu přiblíží zážitky z cest za designem, které tvůrčí tým podnikl během roku 2015. Fotografie, videa, postřehy i artefakty od osobností, s nimiž se autoři setkali, nebo z míst, která navštívili. Expozice tak poodhaluje zákulisí práce kreativního týmu a zároveň připomíná, že design nejsou pouze hotové produkty, ale především silné příběhy, znalosti a souvislosti, které za nimi stojí.

Festival podruhé udělí Cenu designSUPERMARKET pro nejlepší produkt výstavy.

DesignSUPERMARKET klepe na dveře (zdroj: ČT24)