
Film Dior a já nahlíží do zákulisí módy
Dokument Dior a já je podle kritik jednou z nejzdařilejších sond do světa vysoké krejčoviny. Do světoznámého módního domu nahlíží v momentě, kdy nový umělecký ředitel Ralf Simons připravuje svou první kolekci haute couture. Režisér Frédéric Tcheng sleduje proces vzniku kolekce od vizí a návrhu módního designéra až po práci neúnavných švadlen, bez nichž by vůbec nic nevzniklo.
Luxusní módní domy filmaře a diváky evidentně táhnout. Třeba o další ikonické postavě - plachém samotářském a nevyrovnaném, ale zároveň originálním a inspirativním Yvesu Saint Laurentovi loni vznikly hned dva celovečerní filmy. Laurent odešel jako sedmnáctiletý do Paříže a stal se spolupracovníkem právě Christiana Diora a po jeho smrti novým uměleckým ředitelem - v pouhých jednadvaceti letech.
Navzdory vnitřním démonům a pochybnostem se mu ve své době podařilo obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě. Stejně jako se to povedlo Coco Chanel, která se v roce 2009 objevila na filmovém plátně také hned dvakrát.
Francouzské kinematografii je zkrátka móda blízká a nejen svět vysoké krejčoviny, ale i konfekce. Aktuálně ukazuje odvrácenou stranu módního průmyslu snímek The True Cost, tedy Opravdová cena. Upozorňuje na důsledky výroby levného oblečení v rozvojových zemích.