Scény Pardubického kraje už kdysi nalákaly tvůrce Dívky na koštěti, Arabely, Ďáblovy lsti nebo Školního výletu. Výroba seriálů nebo celovečerních projektů by měla kraj kolem Pardubic zpropagovat a ukázat turistům, že je zde o co stát. Ideální čas spustit marketingovou kampaň je podle Jakuba Hlaváčka z kanceláře Czech Tourism moment, kdy jde daný snímek do kin.
Jak ale vybrat ze široké škály zajímavých míst ta nejvhodnější? S tipováním pomáhá filmová kancelář založená Destinační společností Východní Čechy. A zřejmě to funguje. „Režiséry a producenty láká i historie nebo tradice,“ míní její ředitelka Alena Horáková.
Režisér Jiří Strach už si oblíbil např. Veselý Kopec, a proto se s filmovým štábem do regionu určitě vrátí. Natáčení na malých městech mají totiž něco do sebe – minimálně jsou zde lidé laskavější než v Praze, tvrdí.
Kampaň se pokusí zacílit na české, ale i zahraniční turisty.

Reportáž Michala Klokočníka