Předsevzetí Spotify na rok 2015? Nalákat víc platících uživatelů

Praha – Způsoby, jak poslouchat hudbu, se mění. V současné době „táhnou“ servery a aplikace, které umožňují stahovat oblíbené interprety. Přestože ale zažívají nebývalý růst, mají i své problémy. Služba Spotify se snaží konkurenci vytlačit cenou, to se ale mnohým nelíbí.

Spotify potřebuje nalákat platící uživatele (zdroj: ČT24)

Služba Spotify v současnosti eviduje na 50 milionů aktivních uživatelů. Jen dvacet procent z nich však využívá placené služby, zbytek ty zdarma. Pokud chce server vydělávat, musí neplatící většinu přesvědčit, že za poplatek získají víc.

Společnost přitom patří mezi nejoblíbenější streamingové služby na světě. Pozornost celého světa se však obrací na Apple, který by příští rok mohl své iTunes rozšířit o Beats Music, tedy službu, již nedávno odkoupil.

Spotify bojuje se svými konkurenty, co to dá. Cesta na velké trhy Japonska, Ruska, Indie a Číny mu však zůstává stále zapovězena. Investory to zatím příliš trápit nemusí, společnost má i tak cenu asi čtyři miliardy dolarů.

Nejposlouchanější na Spotify:

  • Mužský interpret: Ed Sheeran
  • Ženská intepretka: Katy Perry
  • Kapela: Coldplay
  • Album: Ed Sheeran - X
  • Skladby: 1) Pharrel Williams - Happy, 2) Clean Bandit - Rather Be, 3) Calvin Harris - Summer

S tím však přicházejí také problémy. Někteří zpěváci totiž svou hudbu stahují s tím, že si veřejnost a společnost všeobecně umělců neváží a málo jim platí. Spotify tak třeba přišlo o celou diskografii hvězdné zpěvačky Taylor Swift. Víc takových odchodů si v roce 2015 ale dovolit nemůže.