Podle týdeníku Škodovácký odborář nejsou odbory spokojené jednak s tím, že by mělo o práci v automobilce přijít pět procent zaměstnanců, jednak tvrdí, že s nimi vedení firmy své plány neprojednalo. Tvrdí, že takovým snížením počtu pracovníků by ohrozilo projekty Škody.
„Je naprosto jasné, že pokud by se v ráciu pokračovalo, vytvoříme projekt solidarity, kdy přímí pracovníci odmítnou různé modely pracovní doby, jako je 17(směnný) a 18směnný systém či další formy flexibilní práce, včetně hromadných přesčasů,“ sdělily odbory.
Škoda Auto se k údajným plánům na propouštění nevyjádřila. Odmítla však tvrzení odborů, že by byly povinné přesčasy. „Veškeré přesčasy jsou vždy na dobrovolné bázi. Aktuálně, s přihlédnutím k současné situaci, možnost práce přesčas ve firmě po dohodě s Odbory KOVO hromadně nevyužíváme,“ řekla mluvčí automobilky Martina Gillichová.
Škoda Auto zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v Česku asi 34 tisíc, navíc pro ni pracují i agenturní pracovníci. Loni automobilka dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.