Češi se v nouzovém stavu vrhli na kutilství. Zájem o hobby produkty stoupá, nakupují se i sauny

Češi v době nouzového stavu více pracují na zahradách nebo zkrášlují domácnost. Vyplývá to z informací od prodejců, které ČT oslovila. O zahradnické produkty je podle nich zvýšený zájem až o stovky procent. Dále lidé více kupují například vrtačky, ale také sauny. O ty je u vybraných prodejců až třikrát větší zájem.

Příprava zahrad na zimu, pořizování vybavení do domácnosti, ale také vrtaček a nářadí – i tak tráví Češi nouzový stav. Někteří prodejci hlásí zvýšený zájem o jednotlivé hobby produkty. „Zájem o hobby sortiment vzrostl meziročně o třetinu,“ říká mluvčí Pavla Hobíková z Mall.cz.

„Zákazníci s ohledem na dobrou ovocnářskou sezonu nejvíce pořizují lisy a drtiče ovoce, zde je nárůst o 240 procent, mechanické zametače o 150 procent více a elektrické plotové nůžky, tady je nárůst o 105 procent,“ doplnila. 

Lidé mají zájem také o další nářadí. „Ve vyhledávání se nyní čím dál více objevují různé aku programy, především vrtačky. Souvisí to s nejistotou kolem vývoje koronaviru. Lidé nevědí, kolik času doma stráví a pouští se do kutilství,“ upřesnila Hobíková.

Zájem o sauny a udírny

Trend potvrzují i další prodejci. „Razantně zvýšený zájem o hobby produkty jsme zaznamenávali v průběhu celé letošní sezony,“ říká mluvčí společnosti Mountfield Kateřina Böhmová.

Zájem je podle ní také o zařízení, která mohou přispět k posílení imunity jako jsou například sauny. „Nyní s příchodem sychravých dnů a pravděpodobně i s ohledem na posílení imunity stoupl zájem o finské sauny a infrasauny,“ doplnila.

Po vyhlášení nových vládních opatření proti koronaviru pozoruje větší zájem o sauny i internetový prodejce Alza.cz. „Ze segmentu hobby udělaly největší skok sauny a udírny, jejichž prodeje se ztrojnásobily,“ říká mluvčí společnosti Daniela Chovancová.

Lidé pro zlepšení imunity kupují také čističky vzduchu. „Na dvojnásobek vyrostly také prodeje čističek vzduchu a generátorů ozonu,“ zmínila Hobíková za Mall.cz.