Bývalého šéfa Českých drah Krtka nahradí v představenstvu Dvořák ze sekce rozvoje

Dozorčí rada Českých drah zvolila do představenstva společnosti dosavadního ředitele odboru koncepce a rozvoje dopravy Radka Dvořáka. Zaplní tak neplánovaně uvolněné místo, které vzniklo, když Pavel Krtek po svém odvolání z funkce předsedy odmítl pozici místopředsedy. Dvořák bude mít na starosti úsek ekonomiky a informatiky.

Dozorčí rada minulý týden provedla výrazné personální změny ve vedení Českých drah. Jednak odvolala z pětičlenného představenstva Martina Bělčíka a Ludvíka Urbana, zároveň z funkce předsedy představenstva sesadila Pavla Krtka. Na jeho pozici stanul Miroslav Kupec.

Krtek mohl zůstat jako místopředseda, funkci však v pátek odmítl. V představenstvu tak de facto zůstali jenom dva lidé (vedle Kupce ještě Michal Štěpán) a nebylo usnášeníschopné. 

Dozorčí rada proto musela vybrat třetího člověka. Zvolen byl Radek Dvořák, který v podniku působí 11 let. Dosud měl na starosti obchodní a investiční strategii osobní dopravy, přípravu a obhajobu obchodního modelu ratingové agentuře a investorům při refinancování, provozně ekonomické analýzy a návrhy optimalizace osobní dopravy, rozvoj mezinárodní spolupráce a odbornou komunikaci vůči EU.

Ministr dopravy starému vedení vyčítal pomalou liberalizaci dopravy

Zbývající dva členy představenstva by měla rada dosadit na základě výběrového řízení. Noví členové by měli být známi v listopadu. Soutěže se budou moci zúčastnit i odvolaní členové. Podle serveru Lidovky.cz je však jmenování Dvořáka dočasné a nové tři členy má vyhledat personální společnost Constellation doporučená ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO).

Právě Ťok inicioval změny v managementu. Předchozímu vedení podniku vyčítal především pomalou liberalizaci veřejné dopravy na železnici. Změnám v představenstvu předcházela obměna dozorčí rady, kde Ťok prostřednictvím řídícího výboru odvolal pět z devíti členů. Do jejího čela dosadil exministra Petra Moose.

Skupina Českých drah zaměstnává zhruba 23 400 lidí. Firmě v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů méně. Tržby skupiny se ale meziročně zvýšily zhruba o 618 milionů na 17,35 miliardy korun. V příštím roce dráhy čeká refinancování dluhů ve výši 300 milionů eur.