Traktor i baterie, lavička i pečivo. České firmy se představily ve Washingtonu

Ve Washingtonu se o víkendu opět otevřely tisícům návštěvníků ambasády zemí Evropské unie. Pro členské státy to každoročně bývá příležitost představit ve Spojených státech národní tradice i produkty. Šanci zviditelnit se na rozsáhlém americkém trhu využilo také několik firem z Česka.

Video Události
video

Události: Česká stopa na americkém trhu

Zetor ve Spojených státech prodává traktory od roku 1970. V posledních letech mění image značky. Kromě nižší ceny oslovuje zákazníky hlavně spolehlivostí a dlouhou životností strojů, uvedl zpravodaj ČT v USA David Miřejovský.

„Přidanou hodnotou našeho traktoru je jeho jednoduchost, mechanika a nízké provozní náklady,“ řekl Michael Boucher zastupující Zetor Severní Amerika. Ročne se na severoamerickém trhu prodají na čtyři stovky traktorů vyrobených v Česku.

Prorazit na americkém trhu  plánuje i společnost vyrábějící baterie – energetická úložiště, HE3DA. Sází na rychlý rozvoj solárních parků a elektromobility. Věří, že domácím firmám dokáže konkurovat přidanou hodnotou.

„Bezpečnost na prvním místě pro velká úložiště, potom ve druhé řadě cena a pak recyklovatelnost, což také není zanedbatelné,“ zmínil hlavní trumfy společnosti Jan Procházka. 

Lavičky i pečivo

Prosadit se na místním trhu s designovým mobiliářem do veřejného prostoru se snaží i firma ze Zlínska. Za poslední rok ve Spojených státech získala už desítky zakázek.

Americkým městům nabízí například chytrou lavičku. Konkurenční výhodou v jejím případě není cena, ale právě inovace a moderní vzhled. „Obsahuje solární panel ve střeše, ten nabíjí akumulátory ukryté v těle lavičky. Samotná lavička potom má možnost nabíjet až čtyři zařízení přes USB porty a zároveň stisknutím tlačítka si můžete aktivovat wi-fi hot spot, přes který se připojíte na internet,“ vysvětlil Jan Surovič z firmy mmcité7.

Paní Altyn Magauinaová pochází z Turkmenistánu, ale dvacet let žila v Praze. Po přestěhování do USA jí tolik chybělo české pečivo a koláče, že si otevřela pekárnu. Návštěvníky ambasády  neznámé potraviny neodradily. „Moc jim chutná. Máme vždycky vyprodáno,“ chlubí se majitelka pekárny La Bohemia Bakery.