Obchody Albert utržily v Česku téměř padesát miliard a vymanily se ze ztráty

Tržby obchodního řetězce Albert v Česku stouply v loňském roce na 49,6 miliardy korun. Společnost dosáhla zisku 3,8 milionu korun. V předchozím finančním roce, který ale trval 24 měsíců, byly tržby řetězce 102,6 miliardy korun a hospodaření skončilo ztrátou 1,24 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Ahold, která prodejny Albert provozuje.

„V letech 2016 i 2017 jsme navyšovali investice do mezd zaměstnanců na provozních pozicích v obchodech. Například letos to bylo navýšení téměř 300 milionů korun a v následujícím roce plánujeme dodatečné navýšení nákladů na mzdy pracovníků na provozních pozicích v obchodech ve výši půl miliardy korun,“ řekl mluvčí Aholdu Jiří Mareček.

Další investice směřovaly také do modernizace prodejen, letos jí prošlo 70 supermarketů Albert.

Výsledky hospodaření v roce 2016 byly ještě ovlivněny akvizicí ztrátových prodejen řetězce Spar. V roce 2014 Ahold koupil za 5,2 miliardy korun 49 jeho prodejen.

Podle tržeb je v Česku největší Kaufland 

Po Kauflandu je Ahold dvojkou na trhu potravinářských řetězců. Na český trh vstoupil v roce 1990. V tuzemsku má přes 330 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zhruba 17 tisíc lidí na různé typy pracovních úvazků.

Mezi největší potravinářské řetězce patří v Česku dále Tesco, Lidl či Penny Market. Konkurenční Kaufland ve finančním roce 2015/2016 vykázal tržby 58,3 miliardy korun. Zisk před zdaněním byl 2,09 miliardy korun. Tesco se ve finančním roce 2016/2017 v Česku propadlo do ztráty 1,09 miliardy korun, tržby českých prodejen stouply na 44,5 miliardy korun.