V loňském roce, kdy Škoda Auto dodala zákazníkům rekordní počet vozů, se automobilce ekonomicky dařilo. Provozní zisk firma zvýšila o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Podle mateřské skupiny Volkswagen k růstu přispěla zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů. I když zisk značky Volkswagen loni klesl, očištěný provozní zisk celého koncernu vzrostl o 14 procent.
Nastartovaná Škoda Auto. Provozní zisk loni zvedla skoro o třetinu
Vedle provozního zisku zvýšila Škoda Auto i tržby, a to o 9,8 procenta na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy korun). Škoda už dříve uvedla, že v roce 2016 dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, což bylo meziročně o 6,8 procenta více.
Potřetí za sebou zároveň překonala milionovou prodejní hranici a první měsíce letošního roku potvrdila rostoucí trend. V lednu dodala Škoda Auto o 2,4 procenta vozů víc, v únoru to bylo o více než tři procenta víc.
Předseda představenstva Škody Bernhard Maier v lednu prohlásil, že automobilka chce do roku 2025 zdvojnásobit počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně.
Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle mateřského podniku Volkswagen rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 tisíc lidí.