Kika tento týden otevřela po rekonstrukci svoji vlajkovou prodejnu v Čestlicích u Prahy. „Hlavní předlohou Kika v Čestlicích byla naše prodejna v Bratislavě, kterou jsme v obdobném duchu přestavěli v roce 2015. Ta byla velmi dobře přijata zákazníky a na základě toho jsme se rozhodli modernizovat všechny prodejny,“ uvedl ředitel.
Internetový obchod plánuje Kika spustit do letošních Vánoc. „E-shop chceme spustit v řádu jednotek měsíců,“ uvedl Střeštík. V nabídce nebude z počátku celý sortiment, půjde ale o plnohodnotný e-shop. Firma chce dosáhnout v budoucnu obratu on-line prodejů kolem miliardy korun.
Obrat společnosti v posledních třech letech roste. Loni tržby řetězce v Česku stouply meziročně o pět procent na dvě miliardy korun, letos čeká firma další nárůst. Podíl společnosti na trhu s nábytkem dosahuje osmi procent, jde o dvojku na trhu po IKEA, která v září již v Česku e- shop spustila. A zhruba polovina českého trhu patří drobným prodejcům.
Střeštík: Čechy při nákupu nábytku již více zajímá kvalita
Trh s nábytkem se podle Střeštíka vyvíjí letos velmi pozitivně. Tento trh je velmi úzce spjat s developerskými projekty, protože Češi kupují nový nábytek zejména v okamžiku stěhování. „Změna, která nastala v posledních dvou letech, je to, že se snížila poptávka po nábytku ve vstupní cenové hladině a zákazníci opět začínají investovat více do kvality. Vyžadují to nejlepší, na co mají,“ uvedl ředitel. Loni prodej nábytku v Česku podle Asociace českých nábytkářů stoupl meziročně o 7,8 procenta na 34,7 miliardy korun.
Kika působí na českém trhu od roku 2005. Původně rakouská rodinná společnost změnila v roce 2013 majitele a stala se součástí globálního holdingu Steinhoff International.