Při zvažování nákupu v e-shopu už cena nepředstavuje rozhodující faktor. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci. Šest z deseti zákazníků požaduje hlavně dostatek informací o vybraném produktu.
Cena ztrácí rozhodující roli při nakupování v e-shopech
Cena v e-shopu je stále důležitá pro 51 procent lidí, není ale tím nejčastěji zmiňovaným aspektem v průzkumu Asociace pro elektronickou komerci. Zásadní se ukazují informace o zboží, které zmínilo šedesát procent respondentů. Významnou roli hraje také to, kolik člověk zaplatí za doručení. Cenu dopravy zmínilo 53 procent lidí.
Většinu také zajímá, jestli je zboží ihned k dostání. Dostupnost skladem uvedlo 52 procent lidí. „Zboží chce zákazník nejlépe hned, nejpozději zítra,“ podotkla marketingová ředitelka e-shopu Vivantis.cz Hana Hutlová.
Nejčastěji lidé hledají pomoc při výběru prodejce u srovnávačů cen. Každý pátý zákazník pak nakupuje jen v těch internetových obchodech, se kterými už má zkušenost. Patnáct procent lidí pak čte recenze.
„Teď je skutečně důležité, aby dostali kvalitní servis, aby se dozvěděli o produktech co nejvíce, případně abychom s nimi produkt a jeho použití mohli i diskutovat,“ zmínil ředitel zákaznického servisu Parfums.cz Tomáš Anděl.
Tuzemští zákazníci nakupují přes internet stále častěji. Jen za loňský rok Češi na internetu utratili 81 miliard. Letos by to podle odhadů mělo být ještě o dvacet miliard víc. 90 procent lidí, kteří jsou zvyklí internet používat, nakupuje on-line aspoň jednou do roka. Ti mladší pak každý měsíc.