Češi v nákupech aut nepolevují. Nejvíc nakupují škodovky, i ty ojeté ze zahraničí

Prodej nových osobních aut vzrostl v Česku za první čtvrtletí o 11,9 procenta na rekordních 59 598 vozů. První Škoda zvýšila odbyt o 21 procent na 20 444 aut, oznámil Svaz dovozců automobilů. A Škoda vede i mezi nejprodávanějšími ojetými auty z dovozu.

Za Škodou skončila značka Volkswagen, které ale prodej klesl o 15 procent na 5506 aut. Třetí Hyundai zaznamenal pokles o sedm procent na 4277 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Kia.

Firemní vozy tvořily 75,9 procenta prodejů. Při zohlednění prodeje na operativní leasing soukromníkům by se podíl fyzických osob přiblížil 26 procentům. Z hlediska segmentů jsou na prvním místě malé vozy s pětinovým podílem, těsně následuje nižší střední třída s 19,8 procenta a za ní SUV a terénní vozy s podílem 19,3 procenta.

Nejprodávanějším modelem byla opět Škoda Octavia se 7107 prodanými vozy, následuje Škoda Fabia s 5541 prodanými kusy a třetí je Superb s 2806 vozy.

Škodovka vede i mezi ojetinami

Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil o osm procent na 36 676 vozů. Nejvíce dováženou značkou je Škoda se 7774 vozy, druhý je Volkswagen (6536) a třetí Ford (4171). Podíl méně ekologických vozidel starších deseti let je 49,4 procenta.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 2,6 procenta na 4186 vozů. První je Fiat, druhý Ford a třetí Peugeot. Nejoblíbenějším modelem je Peugeot Boxer před Fiatem Ducato a Renaultem Master. Registrace nákladních aut se zvýšily o 15 procent na 2750 vozidel. První je Mercedes, následují Volvo a DAF. Prodej nových autobusů do března klesl o 15 procent na 199.

Kategorie motocyklů zaznamenala meziroční pokles o 4,6 procenta na 2761 strojů. První je Honda se 404 registrovanými motocykly, následuje značka čtyřkolek CF Moto s prodejem 204 strojů, což je stejně, jako u značky Maxon.

Za celý letošní rok by se podle analytické firmy PwC mohlo v Česku prodat 255 až 266 tisíc aut. To je o deset až 15 procent více než v rekordním loňském roce.