Po čínských a ruských turistech na třetím místě skončili v útratách loni návštěvníci z Tchajwanu (sedm procent). Více v Česku v meziročním srovnání také utráceli Američané (pět procent) a návštěvníci z Jižní Koreje (tři procenta).
Nejvyšší průměrnou hodnotu nákupu měli loni turisté z Thajska, a to 27 643 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Hongkongu s útratou 25 146 korun, meziročně o pět tisíc korun víc. Třetí jsou Číňané výší průměrného nákupu 19 712 korun.
Do Česka loni přijelo 285 tisíc Číňanů, meziročně o 74 tisíc víc. Počet ruských návštěvníků klesl o 258 tisíc na 433 tisíc, vyplývá z posledních údajů statistiků.
Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Například pražský obchodní dům Kotva na začátku roku oznámil, že se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině – Kao-tche-wa.