Věrnostní programy se v Česku setkávají s velkým zájmem. Alespoň jednu věrnostní kartu má 88 procent lidí. I míst, kde si dnes můžete věrnostní kartu pořídit, je dnes už nespočet. Od obchodů s oblečením či potravinami po banky, čerpací stanice, kadeřnictví nebo i hromadnou dopravu.
Slevy za věrnost na české zákazníky platí
„Od těch karet Češi očekávají především slevu. Sleva je největším motivátorem,“ říká Jiří Nosek z analytické firmy GFK. Za věrnost se platí čímkoliv. Například slevami na další nákup nebo na vybrané zboží, v restauraci pak za dostatečný počet návštěv můžete dostat oběd zdarma, v kině vstupenku na promítání zdarma a v kosmetickém salónu třeba výraznou slevu. Některé obchody cílí i na děti, respektive na rodiče. Za nákupy totiž nabízejí nejrůznější hračky.
Co je však pro zákazníky největší odměnou a zároveň motivací utrácet? Podle odborníka na marketing je to zřejmě možnost vyměnit nasbírané body za peněžní poukázku. „Vy z toho máte pocit, že dostáváte něco jiného navíc oproti jiným zákazníkům, a to lidé milují,“ říká odborník na marketing Eda Kauba.
