Studenti si mohou vyzkoušet podnikání nanečisto

Praha - Studenti středních a vyšších odborných škol mají ode dneška jedinečnou příležitost vyzkoušet si podnikání v praxi. Pod vedením organizace mohou zakládat reálné obchodní firmy, je jim zprostředkována ekonomická teorie, etická výchova, ale také interaktivní předměty, kde se prostřednictvím počítačových simulací stávají manažery a učí se hospodařit s penězi.

Nový pilotní projekt „Rozvoj kreativity a podnikavosti mládeže“, organizovaný společností Junior Achievement, pomáhá zájemcům ze středních a vyšších odborných škol založit skutečné společnosti a vyzkoušet si tak, jak skutečně obchodovat. „Podnikatelé na zkoušku“ si vymyslí svůj vlastní podnikatelský záměr, zaregistrují firmu, vyberou si spolupracovníky, jednají s dodavateli a odběrateli, píší výroční zprávy. To vše si zkouší spolu s ostatními věcmi, které musí vykonávat podnikatelé. Peníze na projekty poskytují sponzoři.

Markéta Janovská, výkonná ředitelka Junior Achievement, vidí hlavní přínos projektu v tom, že dokáže účastníky motivovat a inspirovat v hledání svých vlastních řešení. „Mladí lidé to berou velmi dobře, už proto, že je to v rámci běžné výuky něco nadstandardního. Nenutí je to učit se teorii, ale naopak ti, kteří nevynikají v teoretických předmětech, třeba zjistí, že mají potenciál vymýšlet marketingové strategie nebo reklamní kampaně.“

Soutěž o nejlepší studentskou společnost zhodnotí po roce kvality každého projektu a ocení je. Porotci soutěže jsou lidé, kteří úspěšně pracují v obchodní sféře. Ti hodnotí hlavně kreativitu a reálnou životaschopnost projektů.

Společnost Junior Achievement, která celý projekt zaštiťuje, existuje už od roku 1919. Postupem času se z ní stala mezinárodní organizace. Česká pobočka vznikla v roce 1992 díky iniciativě Tomáše Bati. Během patnácti let fungování organizace prošlo kurzy praktického podnikání 190 000 studentů. V současné době s ní spolupracuje 15 000 mladých lidí.

Vydáno pod