Google útočí na Seznam

Praha - Vyhledávač Google se chce stát jedničkou na českém trhu. Z první pozice v oblíbenosti mezi zákazníky chce vytlačit český Seznam. Proto se Google rozhodl posílit spektrum služeb poskytovaných v češtině. Za poslední rok jich spustil celkem jedenáct. Oslabit pozici Seznamu se mu ale zatím nepodařilo.

Aby se Google Čechům zavděčil, snaží se nabízet více relevantních odkazů pro uživatele z Česka. Provozovatelé portálu se v poslední době zaměřují stále více na správné využití české gramatiky. Viceprezident pro vývoj Google Douglas Merrilla k této strategii společnosti dodává: „Musíme dát uživatele na první místo. Všechno potom bude následovat. Sestavili jsme tým, který se snaží pochopit místní kulturu. Zlepšili jsme porozumění gramatiky, pravopisu, a pokud například zapomenete diakritické znaménko, tak my ho tam doplníme. Doufáme, že když budeme přidávat více těchto elementů, tak to přinese více uživatelů.“

V budoucnosti chce Google usnadnit také vyhledávání na zahraničních stránkách. „Gooole byl založen s cílem umožnit vyhledávání všech informací na celém světě, to bude mise, která bude platná následující stovky let. My se na tom snažíme pracovat a chceme umožnit, aby anglický mluvčí mohl hledat v českém obsahu a naopak, což je ta univerzální dostupnost,“ zdůraznil v rozhovoru pro ČT24 Merrilla. Univerzalitu vyhledávače má posílit také větší využití automatického překladu. Český text by si tak snadno mohli přečíst také obyvatelé Číny nebo arabští mluvčí.

V celosvětovém měřítku chce společnost usnadnit především vyhledávání pomocí mobilního telefonu. Uživatelé by například měli mít v budoucnosti možnost používat k získávání informací pouze svůj hlas.