Nová společnost bude létat pod praporem Delty, zaměstná na 75 tisíc lidí a ročně by měla vydělat až 35 miliard dolarů. Šéfovat jí bude dosavadní generální ředitel Delty Richard Anderson. Stejně jako současná Delta a Norhwest, budou i nové aerolinie vzniklé jejich fúzí v rámci letecké aliance SkyTeam partnerem například ruského Aeroflotu, francouzsko-nizozemské Air France-KLM, ale také Českých aerolinií.
Kontrakt má podle představitelů společností pomoci ke zvýšení výkonnosti a posílení konkurenceschopnosti aerolinií na mezinárodním poli. Firmám umožní snížit kapacitu a zvýšit ceny letenek.
Fúze jsou jednou z mála možností, jak se vyrovnat se současnou krizí amerického leteckého průmyslu. Ten sužují především vysoké ceny pohonných hmot a oslabující americká ekonomika. Většina aerolinek tak hospodaří v červených číslech, některé z těch slabších už byly dokonce nuceny vyhlásit bankrot. Jen za poslední dva týdny zkrachovaly Aloha Airlines, Champion Air, ATA Airlines, Skybus Airlines a Frontier Airlines.
Samotná Delta vystoupila z bankrotové ochrany loni na jaře a odmítla nabídku na převzetí od US Airways Group. O možném spojení Delty s některou konkurenční leteckou společností se pak začalo mluvit začátkem letošního roku. Kromě Northwestu se přitom spekulovalo také o United Airlines.