Tesco zavře hypermarket ve Stodůlkách

Praha - Společnost Tesco Stores ČR k 8. červnu zavře svůj hypermarket v pražském nákupním centru Stodůlky, které tak přijde o jednoho z největších nájemců, jenž zabíral téměř třetinu plochy centra. Tesco nyní v Česku provozuje 114 hypermarketů, supermarketů, samoobsluh a obchodních domů a podle Karasové bude jejich počet dál zvyšovat. Podle mluvčí společnosti Tesco Evy Karasové jde o jediný obchod, který Tesco plánuje uzavřít. Důvody pro jeho uzavření však neuvedla. Naopak nové hypermarkety chce Tesco stavět v menších městech.

Hypermarket Tesco v pražských Stodůlkách s prodejní plochou 9000 metrů čtverečních nyní zaměstnává zhruba stovku lidí, kterým Tesco podle Karasové nabídlo podobné pracovní pozice v Praze a okolí. Karasová dnes nechtěla hovořit o tom, proč se Tesco rozhodlo odejít z nákupního centra Stodůlky, které po převzetí obchodů Carrefour spoluvlastní. „V dané lokalitě vznikne v Praze ojedinělý projekt. Podrobnější informace v tuto chvíli nemůžeme upřesnit, protože jsme vázáni obchodní smlouvou,“ podotkla pouze.

Ondřej Vlk, analytik společnosti Jones Lang LaSalle:


„Pokud nejsou centra na metru, tak nefungují.“


Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996 a nyní v České republice provozuje 59 hypermarketů, 42 supermarketů, sedm prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic. Podle Karasové chce letos rozšiřovat síť svých obchodů podobným tempem jako loni. „Od začátku roku jsme otevřeli již šest prodejen a nový obchodní dům My v Liberci. V nejbližších měsících budou otevřeny hypermarkety v Rakovníku a Brandýse nad Labem a menší prodejny jako expres nebo supermarket v Dolních Břežanech, Zubří, Duchcově a v Praze,“ dodala Karasová, podle které Tesco letos plánuje vytvořit až 900 nových pracovních míst.

Nákupní centrum Stodůlky, které bylo otevřeno v roce 2003 a má prodejní plochu zhruba 32 tisíc metrů čtverečních, nepatří mezi ty nejnavštěvovanější. Analytik mezinárodní poradenské společnosti Jones Lang LaSalle Ondřej Vlk soudí, že nákupní centrum Stodůlky má nevýhodu v tom, že nestojí poblíž metra. Dobrá dostupnost nákupního centra automobilem v Praze podle něj většinou nestačí. Vlk podotkl, že v okolí nákupního centra Stodůlky je navíc velká koncentrace hypermarketů. „Jeho odlišnost od ostatních center, které jsou v okolí, je přitom prakticky nulová,“ dodal.