Prada rozšiřuje nabídku luxusu v Praze

Praha - Italská módní značka Prada dnes v Pařížské ulici oficiálně představila svůj dvoupodlažní obchod, své nové zastoupení v Praze vnímá jako „bránu do střední Evropy“. Obchod má být vlajkovou lodí firmy, jež patří mezi nejvýznamnější producenty luxusního zboží. Své aktivity prý chce zaměřit především na českou klientelu. Navzdory současné finanční situaci je prý o zboží tohoto druhu stále zájem.

Obchod, jehož plocha je 750 metrů čtverečních, se otevřel 8. července. V jeho blízkosti je zastoupení dalších luxusních značek jako Hermes nebo Louis Vuitton. „Vycházeli jsme z průzkumu trhu… Zaměřit se chceme především na domácí klientelu, i když turisté jsou také vítáni,“ uvedl ředitel pro komunikaci a vnější vztahy Stefano Cantino.

Praha jako nástroj pro expanzi

„Praha umožní další expanzi značky do středoevropských měst,“ prohlásil Cantino. Podle něj se společnost, která je na trhu bezmála sto let, rozhodla pro své působení v Praze před třemi lety. Navzdory současnému vývoji od svých plánů neustoupila.

Nový obchod nabízí kromě luxusních kabelek také dámské a pánské oděvy, doplňky a obuv. V prodeji jsou také brýle nebo parfémy. „Tak velkou plochu jsme v Praze otevřeli proto, abychom mohli v Praze nabídnout celý náš sortiment,“ uvedl Cantino. To je podle něj také výhoda, kterou má tato značka před jinými zástupci luxusu. „Vůči konkurenci se chceme vymezit tím, že máme zastoupení všech výrobků,“ dodal.

Prada má výrazně ovlivnit vnímání módy v Praze

Dle slov módní historičky Jany Máchalové otevření obchodního domu Prada výrazně ovlivní vnímání módy v Praze. „Kolekce je opravdu komplexní. Nejde pouze o nákup dílčích částí, kdy si zákazník neumí udělat představu, co firma nabízí v celé šíři. Tady se to povedlo realizovat,“ vysvětlila Máchalová.

Upozornila, že Prada je výjimečná především svou návrhářkou. „Dokáže pochopit situaci doby, vystihnout ji. Je to žena intelektuální, ale také vnímavá a citlivá ke změnám ve společnosti, na které reaguje. Proto je také komerčně úspěšná,“ uvedla Máchalová. Zdůraznila, že Prada výrazně ovlivňuje komerční módu a trendy. V kolekcích této značky se také objevuje nový typ stylu označovaného jako „glamour“. „Současný svět směřuje k tomu, aby luxus nebyl vizuální. Objevuje se v materiálech, jednoduchosti, v provedení, ale ne v přebujelosti, kterou známe z minulosti,“ dodala.

V Praze nedávno rozšířil své prostory také francouzský obchod s kultovním luxusem Hermes. Loni v listopadu zdvojnásobil svou plochu v Pařížské ulici. Větší zázemí pro prezentaci svého zboží nabídl už v roce 2006 další proslulý výrobce luxusu Louis Vuitton.

  • Prada, kolekce 2010 zdroj: Prada http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1116/111532.jpg
  • Prada otevírá v Praze autor: Zbyněk Stanislav, zdroj: ČTK http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1116/111533.jpg