„K výraznému růstu trhu potřeb pro kutily došlo v Maďarsku a ČR, kde se očekávají i pro rok 2010 nejvyšší nákupní záměry,“ uvedli autoři průzkumu. Ve sledovaných zemích klesl trh s tímto druhem zboží v průměru o 1,5 procenta. Celkově si ale potřeby pro kutily nevedou špatně. Ostatní druhy spotřebního zboží zaznamenaly v loňském roce většinou ještě větší pokles.
Průzkum Barometr Cetelem
„Trh s potřebami pro kutily vykázal v roce 2009 poměrně velkou odolnost navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám.“

Čeští kutilové utrácejí i v době krize
Trh s kutilskými potřebami těžil z toho, že lidé se v době hospodářské krize více uzavírají do svých domovů, které se snaží vylepšit. Obliba hobbymarketů v Česku roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů.