Kdo se neumí odbavit sám, ať s ČSA nelétá

Praha – Ode dneška už se zákazníci Českých aerolinek (ČSA) budou muset odbavovat sami. Obsluhované terminály totiž končí. Pasažéři si tak budou muset poradit sami u samoobslužných kiosků. Podle ČSA jde o krok k většímu komfortu cestujících a eliminaci front. Lidem, kteří si nebudou vědět rady, podle aerolinek rádi přispěchají na pomoc asistenti.

Odbavení bude trvat jen minutu, slibuje ČSA

mluvčí ČSA Hana Hejsková

„Je to úspora pro obě strany. Je to čas a svoboda pro cestující, určitě úspora na straně dopravce, i když ne nijak dramatická. Tam se spoří na pronájmu odbavovacích přepážek, na lidské práci, nicméně pořád ten lidský faktor Letiště Praha i České aerolinie zajišťují.“

Rozhovor s Hanou Hejskovou a Petrem Kováčem (zdroj: ČT24)

Samoobslužné odbavování ale úplnou novinkou není. Cestující už ho na pražském letišti dříve využívat mohli. Navíc se tato forma samoobsluhy stává fenoménem evropských letišť a cestující ji stále častěji sami vyhledávají. Není divu. Takové odbavení je podle mluvčí ČSA snadné a rychlé, je to otázka „jedné minuty“. 

České aerolinie tak podnikají další drobný krok v rámci restrukturalizačního plánu, který má brzy napravit jejich hospodaření. V rámci svého ozdravného plánu aerolinky ruší i některé lety. Nebudou tak již létat na lince Praha - Brno, opustí i další linky - třeba Marseille, Soluň, Londýn, Manchester a Mnichov. Přesto si České aerolinie udrží pozici lídra pražského trhu. Týdně totiž z Ruzyně vypraví 543 odletů, druhá je Lufthansa s 89 odlety a třetí easyJet s padesátkou.

výkonný ředitel Patria Finance Petr Kováč

„Podle restrukturalizačního plánu by na provozní bázi měly ČSA být profitabilní během roku 2011 a čistého zisku by měly dosáhnout na konci roku 2012. Myslím si, že podle toho, jak se ten restrukturalizační plán daří plnit, ČSA fungují.“

ČSA však rušením letů jde proti proudu. Letecké společnosti totiž v zimním letovém řádu, který začal platit včera, nabízí o tři procenta větší kapacity než před rokem. Oproti loňské zimě posílí hlavně charterové lety, téměř o 14 procent. „Dá se říci, že po dvou letech stagnace a do určité míry negativních zpráv, se objevují první pozitivní zprávy o zvratu a potenciálu dalšího růstu výkonů a nabídky na pražském letišti,“ tvrdí ředitel pro letecký obchod Letiště Praha Jiří Pos.