Na přední pozici Toyoty útočí General Motors, která se zhruba před dvěma měsíci vrátila na burzu, aby dobyla svou slávu zpět. Zatímco prodeje Toyoty se v roce 2010 zvýšily o osm procent, auta od GM si koupilo o 12 procent lidí víc než v roce 2009.
Yasuaki Iwamoto, automobilový analytik
„Pozice General Motors posiluje, a to znamená, že se automobilka vrací do velkého světa.“

Komentář Jana Blažka
Komentář Jana Blažka
2401
Toyota opět první
„Překvapuje mě to, protože Toyota zaznamenala velké propady prodejů v Evropě a stejně tak v Americe. Vypadá to, že musela zabodovat na ostatních trzích,“ říká redaktor časopisu Auto motor a sport Michal Štengl.
Toyotu negativně zasáhly svolávací akce
Toyotu poznamenaly především problémy s kvalitou automobilů, když musela do servisu v průběhu uplynulého roku svolat přes osm milionů vozů. „Je jasné, že problémy s kvalitou a svolávacími akcemi ji na trzích musely zákonitě poznamenat,“ vysvětluje šéfredaktor časopisu Auto7 Jan Blažek.
Třeba v Číně, která je jedním z nejrychleji rostoucích a největších automobilových trhů světa, prodej Toyoty vzrostl o 19 procent. Prodeje General Motors ale vzrostly dokonce o 30 procent. Americká automobilka má tak podle agentury AP šanci stát se opět světovou jedničkou.
Toyotu se z pozice výrobce nejprodávanějších aut navíc snaží sesadit i největší evropská automobilka Volkswagen. Do roku 2018 chce své prvenství v Evropě rozšířit na celý svět.