Tržbám dopomohlo hospodářské oživení v USA
Tržby společnosti loni poskočily o tři procenta na 120,9 miliardy dolarů. Domácí trh si dokonce nakoupil o pětinu více. Poptávku po dodávkových automobilech výrazně podpořilo hospodářské oživení. Ford se také v uplynulém roce stal ve Spojených státech nejprodávanější značkou. Poprvé od roku 2003 se mu podařilo překonat Chevrolet a Toyotu.
Výsledky však zaostaly za odhady analytiků, akcie firmy tak klesly. Bez zahrnutí mimořádných položek zisk činil 1,91 dolaru na akcii, analytici však čekali zisk až 2,05 dolaru na akcii.
O budoucnosti Fordu se pochybovalo
Před čtyřmi lety Ford vykázal obrovské ztráty. Podařilo se mu však získat půjčku 23,5 miliardy dolarů, když dal do zástavy své továrny a další majetek, včetně svého loga. Poté prodal většinu svých značek, zavřel nebo prodal čtvrtinu továren a snížil počet zaměstnanců o více než třetinu. Snížil také náklady na práci a zdravotní péči a peníze investoval do nových produktů.
S krizí v automobilovém průmyslu se tak vypořádal lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler. Těm musela pomoci americká vláda a obě automobilky byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.