KFC otevírá jednu novou restauraci denně. Na perspektivním čínském trhu má dnes už 40procentní podíl. Řetězec z Kentucky očekává, že v loni jeho provozní zisk v Číně poprvé převýšil zisk ve Spojených státech. McDonald's má sice v Číně o téměř polovinu restaurací méně než KFC, ale ještě letos se chystá k velkým investicím. Oba americké řetězce se trumfují ve výhodných nabídkách. McDonald's dováží jídlo až domů. Pro řidiče pak chystá i prodej hamburgerů u výdejního okénka. KFC se zase snaží jídlo Číňanům přizpůsobit a nabízet jim i tradiční čínská jídla.
Za to, že Číňané stále víc podléhají fastfoodové kultuře, může především jejich vysoké pracovní nasazení a snaha vyrovnat se západnímu životnímu stylu. Západní i asijské řetězce tak mají stále plno. Zákazníci především oceňují, že se zde jídlo připravuje rychleji než v čínských restauracích.

Reportáž Jany Horké
V Šangaji už funguje tzv. hamburgerová univerzita, kde se studenti učí komunikaci nebo týmové práci. Lépe placené místo tak v budoucnu získají tisíce absolventů. A z rychle rostoucího fastfoodového trhu těží i jiná odvětví. „Díky tomu, že západní řetězce otvírají stále nové a nové restaurace, máme spoustu práce. Potřebují od nás kuchyňské vybavení,“ potvrzuje ředitel společnosti Franke Mark Aschlimann.
