„V Česku seriozní debata o této branži skoro neexistuje… Tohle odvětví má ale mnohem hlubší roviny, kterým se v Česku málokdo věnuje,“ vysvětluje Pavlína Kvapilová, zástupkyně šéfredaktora pro ČT Nová média a speciální projekty. Přitom ve sféře módního průmyslu se točí obrovské množství peněz.
„Odvětví fashion zůstává tak trochu stranou, což ilustruje fakt, že když hledáte ekonoma, který by jej byl schopen důkladně analyzovat, zjistíte, že v ČR není nikdo, kdo by tyto záležitosti dlouhodobě komentoval, sledoval a byl schopen z rukávu vysypat čísla,“ říká Kvapilová.

Reportáž Jana Beránka
Reportáž Jana Beránka
7.2.2011 UD
Komentář Pavlíny Kvapilové
Předražené značky a cesta čínského trička
Vztah Čechů k módě je přitom velmi liberální a řada z nás vnímá značky zploštěle, na čemž pak řada firem vydělává a zboží předražuje. Málokdo také přemýšlí o tom, kolik stovek kilometrů urazilo čínské tričko, než se dostalo do rukou a na tělo českého zákazníka.
O vysokém zájmu diváků o sérii Moje drahé Česko svědčí i to, že se její druhý díl stal nejsledovanějším vydáním večerní Ekonomiky ČT24 za její historii. „Uvidíme, nakolik dnes diváky zaujme téma oblečení,“ uzavírá Kvapilová.
