Nástup domény Firmy.slevomat.cz ohlásil zakladatel slevomatu Tomáš Čupr na 14. února. Vlastní katalog firem se rozhodl slevomat spustit údajně kvůli vysoké poptávce po jeho službách právě ze strany firem. Podnikatelé si budou nabídky slev vkládat do systému sami. Provozovatel je pouze do 24 hodin zkontroluje a pak je zveřejní, což by mělo celý systém zefektivnit. Firmám slibuje, že tímto způsobem budou moci oslovit na čtvrt milionu zákazníků denně.
Čupr už víc než před týdnem oznámil, že Seznam.cz chystá právě na svátek svatého Valentýna vlastní slevový portál. Sám seznam to zatím sice oficiálně nepotvrdil, Čupr ale připustil, že nová služba slevomatu je odpovědí na konkurenční úsilí tuzemské internetové jedničky. „Nemyslím si, že by slevomat nějak výrazně ohrozil seznam v jeho postavení na trhu vyhledávačů. Samozřejmě pro slevomat je cesta katalogu firem logická. Na druhou stranu je to jenom část byznysu, kterou seznam má, takže vyhlášení útoku na seznam, je trochu ambiciózní,“ míní Jan Lodl z časopisu Chip.

Komentář Jana Lodla
Jan Lodl, časopis Chip:
„Slevový byznys je teď velkým hitem. Pouští se do něj prakticky každá firma, která chce na internetu něco vydělat. Určitě budeme svědky toho, že poroste počet různých slevových serverů a zároveň firmy, za kterými bude stát silný partner, což je případ seznamu, mají šanci se na trhu zabydlet.“
Slevové servery ukázaly svůj velký tržní potenciál. Do Česka dorazily sotva před rokem a dnes jich zde působí na dvě stovky. „Odhadujeme, že lidé loni na slevových portálech utratili 300 až 400 milionů korun,“ řekl dnes novinářům zakladatel slevomatu Tomáš Čupr. Podle Tomáše Carby z konkurenčního portálu Zapakatel.cz Češi jen před loňskými vánočními svátky na tuzemských slevových serverech utratili přibližně 100 milionů korun. Celkové útraty za rok 2010 Carba odhadl na 350 milionů korun.
Největší slevomat má na čtvrt milionu uživatelů. Čupr vypočítal, že jen díky jeho portálu zákazníci po téměř roce fungování ušetřili více než 260 milionů korun. Pevnou pozici si vybudoval také portál Vykupto.cz, který vstoupil na trh v dubnu 2010. „Do konce roku 2010 se nám podařilo získat přes 100 tisíc registrovaných uživatelů a celkový objem slevy, kterou jsme zprostředkovali, přesáhl hranici 60 milionů korun. V tomto roce očekáváme další růst,“ uvedl Tomáš Bátrla z Vykupto.cz