Česká pošta chce přilákat zákazníky na nové datové centrum

Praha - Česká pošta se pouští do nového dobrodružství a rozšiřuje datové centrum. Očekává, že by mohla získat zakázky nejen ze státní sféry jako dosud, ale i od firem. Velké datové centrum ovšem plánuje zřídit i vláda. Své současné datové centrum pošta rozšířila za šedesát milionů korun a chce konkurovat především Telefónice a dalším komerčním uložištím.

Podle nového ředitele Petra Zatloukala se poště díky novému datovému centru zvýší i šance na získání státních zakázek. Sama už přitom provozuje datové schránky a systém Czechpointu. „Česká pošta v loňském roce vybudovala nové datové centrum, které slouží nejen pro její potřeby, ale i budoucím zákazníkům pošty jak z oblasti komerční, tak státní sféry,“ říká Zatloukal.

Plány pošty ale může narušit vznikající datové centrum pro státní správu, které hodlá rozjet ministerstvo vnitra už na jaře příštího roku. Uložena by v něm měla být především citlivá data o obyvatelích, ale i o firmách. „Je možné, že bude datové centrum České pošty součástí národních datových center, je možné, že nikoliv. Nesmíme zapomínat na to, že Česká pošta je před transformací,“ dodává vrchní ředitel sekce pro informatiku ministerstva vnitra Jaroslav Mráz.

Datové centrum České pošty (zdroj: ČT24)

Státní správu navíc čeká ještě jedna změna. Přepracovat by se měla i celá komunikační infrastruktura veřejné správy.

Datové úložiště
Zdroj: ČT24