V loňském roce bylo zkontrolováno zhruba 150 cestovních kanceláří, přičemž třetina z nich pochybila. A podobné případy se objevují také letos. „Denně jsou to dvě až pět stížností, zejména kolem ubytování,“ informuje Miloš Borovička, právník ze Sdružení na obranu spotřebitelů.
Aktuální kritika přichází také na systém služeb All inclusive, kdy má být vše zahrnuté v ceně. Jídlo, pití a další výhody totiž nakonec nebývají zahrnuty v ceně pokoje. Čtyřčlenné rodině se takto pobyt může nečekaně prodražit až o deset tisíc korun.

Reportáž Ley Surovcové


„Uzavře smlouvu a dovídá se, že musí připlatit. Toto je jeden z příkladů klamavé praktiky,“ vysvětluje mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová.
Pokud se chcete vyhnout podobným potížím, měli byste předem porovnat nabídky několika cestovních kanceláří a dále sledovat ohlasy lidí na internetu. Ministerstvo pro místní rozvoj navíc nyní rozjelo na svých webových stránkách program s názvem Dovolená bez starostí.