Společně s externími partnery bude Škoda sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů. Řidiči je na silnicích rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku. Půjde o zvukový generátor, který do rychlosti přibližně čtyřicet kilometrů v hodině simuluje zvuk motoru.
Podle odborníků by měly elektromobily v budoucnu hrát stále důležitější roli při snižování emisí CO2. Škoda Auto chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu.
Člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz:
„Naším jednoznačným cílem do budoucnosti je mobilita bez emisí. Myslím, že právě elektromobily jsou správnou odpovědí na neustále přísnější emisní limity.“
Nový elektromobil naváže na model Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je totiž sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru. Při vývoji využila firma také moduly koncernu Volkswagen.
Jak bude vypadat nová Octavia?
Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kilowatt, maximální výkon činí 85 kilowatt. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 newtonmetrů je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z nula na sto kilometrů za hodinu za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 kilometrů v hodině.
Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kilowatthodiny, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.