Vánoce se blíží, slevové portály vydělávají

Praha - Dva dny před Štědrým dnem pocítí slevové portály rekordní zisky. Od začátku prosince si už vydělaly 315 milionů korun, tedy asi šestkrát víc než minulý rok. Největší poptávka je před vánočními svátky po slevových poukázkách na zboží a různé relaxační pobyty. Vyplývá to ze statistik portálu Skrz.cz, který shromažďuje nabídky tuzemských slevových serverů, jejichž popularita od loňského jara v Česku rychle roste.

Loni si ještě Češi tolik neuvědomovali, že jsou vouchery ideálními dárky na poslední chvíli. Dárkové poukazy si tak loni vyzkoušeli poprvé, letos už jim proto začali víc věřit. Očekává se, že opozdilci budou dárky na slevových portálech kupovat až do štědrovečerního odpoledne, takže tržby ještě porostou. „V roce 2010 v prosinci prodaly slevové servery o devětatřicet procent víc zboží a služeb než v jiných měsících,“ podotkl ředitel portálu Skrz.cz Petr Kováčik.

Reportáž Barbory Jelínkové (zdroj: ČT24)

V Česku funguje přes 250 slevových portálů. Jejich služby si už vyzkoušely dvě třetiny všech uživatelů internetu. Jen od počátku prosince vydělaly slevové portály přes 315 milionů korun. Za celý minulý rok to přitom bylo jen 400 milionů. Například na obchodním portálu Aukro.cz se v neděli 11. prosince prodalo zboží za 27 milionů korun. Mezi letošní hity patří hlavně wellnes programy, dámská epilace a zážitky, jako třeba jízda ve ferrari.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí určitý počet zákazníků. Lidé získají slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Vydáno pod