Kvůli ekonomické krizi, nižším příjmům z reklamy a vysokým dluhům je CME už tři roky ve ztrátě. Hospodaření firmy nepomohla ani investice v Bulharsku před dvěma lety. V roce 2011 byla CME ve ztrátě 151 milionů dolarů.
Pomoc pro CME, která se na burze obchoduje pod označením CETV, by mohla přijít právě ze strany Time Warneru. „Dohoda o odprodeji dalšího podílu skupině Time Warner by zvýšila ziskovost CME alespoň o 80 milionů dolarů ročně díky úsporám provozních nákladů a nižším úrokovým nákladům,“ uvádí zpráva Merrill Lynch.
Obchod bude výhodný i pro Time Warner. „Pro Time Warner je to ideální způsob, jak vstoupit na trhy střední a východní Evropy,“ myslí si šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl.
Investovat v době krize by se navíc společnosti mohlo vyplatit. Akcie CME jsou kvůli vleklým problémům dlouhodobě pod tlakem. Díky spekulacím o zájmu Time Warneru ale posílily o pětinu a například analytici banky Morgan Stanley tvrdí, že může jejich cena vzrůst až na dvojnásobek.
