Praha - Sociální sítě, jako je například Facebook či Twitter, výrazně urychlují šíření negativních zpráv o firmách. Více než polovina tuzemských uživatelů Facebooku by totiž prostřednictvím této nejpopulárnější sociální sítě sdílela negativní zákaznickou zkušenost a více než třetina uživatelů by se vyjádřila prostřednictvím diskuzních fór. Vyplývá to z výzkumu, který pro agenturu PR.Konektor provedla společnost NMS Market Research.
Sociální sítě urychlují šíření negativních zpráv
Sociální sítě hrají v České republice podle průzkumu společnosti Accenture stále důležitější roli při nákupu zboží a služeb. Podle výzkumu si zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent nakupujících věnuje pozornost hodnocení služeb na sociálních sítích a 20 procent dotázaných pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na internetu.
Vzhledem k významu, který Češi sociálním sítím přikládají, může šíření negativních zpráv na internetu představovat vážnou hrozbu vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti. „Monitoringem sociálních médií a pohotovou reakcí lze často zabránit větším škodám. Veřejnost také vnímá spíše pozitivně, když s ní firma komunikuje,“ uvedl Rostislav Starý z agentury PR.Konektor.
Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45 000 Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 000 lidí z Česka.
Výzkum agentury PR.Konektor zjišťoval, jak by se lidé zachovali při nálezu myši zapečené v bochníku chleba. Výzkumu se zúčastnilo 524 respondentů a osobně by se o tomto nepříjemném zážitku přátelům a známým zmínilo 59 procent z nich, 60 procent uživatelů Facebooku by tuto zkušenost sdílelo právě prostřednictvím této sociální sítě. Prostřednictvím Twitteru by tuto nepříjemnou zkušenost oznámilo 26 procent jeho uživatelů a na Google+ by se o události zmínilo 13 procent dotázaných.