„Užijte si naše služby!“ Esemesky s tímto textem začaly Lukášovi Zedníčkovi od září přicházet na mobil. Neměl prý tušení, o jaké služby jde. „Že děkují za využití služeb a cena je 99 korun,“ popsal Zedníček esemesky. Po třetí zprávě využil možnosti služby zrušit, za zpětnou SMS ale zaplatil dalších 99 korun. Celkem tak přišel skoro o 400 korun, aniž by věděl proč.
Takzvané prémiové esemesky se používají pro platby přes telefon, nejčastěji za objednané služby na internetu. Zedníček si ale podle svých slov nic neobjednal a není jediný. „Na úřad přišly desítky stížností a stále ještě docházejí. Obsah těchto SMS je často velmi nesmyslný,“ konstatoval František Malina, mluvčí Českého telekomunikačního úřadu. Poskytovatelem zpráv byla většinou firma DIMOCO. Právě na ni proto Český telekomunikační úřad kvůli možným podvodům podal trestní oznámení.

Reportáž Lenky Drmotové
Dostat své peníze zpět přitom není zrovna procházka růžovým sadem. Zedníček se nejdřív obrátil na svého operátora. Ten je ale pouze prostředníkem. Zedníčkovi operátor přesto služby nakonec nenaúčtoval, takovou povinnost ale rozhodně nemá. „Vyšli jsme mu vstříc a platbu za prémiové služby jsme mu prominuli. Reklamaci, pokud nejsou zákazníci spokojeni, musejí vždy podávat u poskytovatele služeb, to znamená v tomto konkrétním případě u společnosti DIMOCO,“ řekla tisková mluvčí Vodafonu Alžběta Houzarová.
Zedníček posléze firmu kontaktoval, na daném místě se ale nenachází a není dostupná ani po telefonu – volané číslo je nedostupné. I když Český telekomunikační úřad podal trestní oznámení, víc dělat nemůže. Situaci mohou vyřešit jen sami operátoři. Například Vodafone teď kvůli stížnostem odpojil jednu ze služeb firmy DIMOCO.