Škoda Auto opět vítězem, ČT propaguje nejlíp cestování

Praha - V letošním ročníku soutěže Českých 100 nejlepších zvítězila, stejně jako loni, automobilka Škoda Auto. Druhou příčku obhájila energetická společnost ČEZ. Třetí místo obsadila Kooperativa Pojišťovna. Soutěž má za cíl zviditelnit a ocenit české firmy v co nejširším záběru ekonomických aktivit. Ceny se firmám udělovaly ve Španělském sále Pražského hradu.

Soutěž má oceňovat a zviditelňovat úspěšné firmy, organizace i jejich vůdčí osobnosti ve všech oborech byznysu. Navržený podnik přitom musí působit v Česku, řádně odvádět daně, mít nejméně 20 zaměstnanců a roční obrat 30 milionů.

Karel Muzikář:

„Soutěž u nás probíhá takzvaným anketním systémem. Rozesíláme přes pětadvacet tisíc dotazníků, kde lidé vyplní deset řádků a firmu, která podle nich dělala svoji práci výborně. Tyto velké firmy, které vyhrály, mají na lidi velký mediální vliv.“

V první desítce oceněných podniků se dále objevily společnosti Best, Microsoft, Agrofert Holding, Česká spořitelna, Exim Holding, Eurest a Severočeské doly. Jediným měřítkem v soutěži je četnost nominací.

ČT oceněna za propagaci domácí turistiky a cestování

Pozitivním zprávám a příkladům se chce víc věnovat i Česká televize, která si odnesla ocenění za propagaci domácí turistiky a cestování ve svých magazínech. „Zatímco komerční média staví hodně na takových negativních zprávách, co se stalo strašného, jaké bouračky se staly, my se snažíme prezentovat i pozitivní věci, pozitivní úspěch a díky prodloužení stopáže Událostí se nám tam tyhle zprávy vejdou, máme dohodu s vedením zpravodajství, že i pozitivní zpráva je zpráva,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

V rámci soutěže jsou společnosti oceňovány také v „oborových kategoriích“ a jsou vybíráni Gentlemani a Lady Pro. Oceněné firmy si převzaly diplomy dnes večer ve Španělském sále Pražského hradu za přítomnosti na 700 významných osobností veřejného i podnikatelského života. Podle aktuálně vyhlášené nejvlivnější ženy českého byznysu Libuše Šmuclerové by navíc lidé a podnikatelé v Česku neměli zapomínat, že i v krizi je potřeba hledět dopředu. 

Rozhovor s Karlem Muzikářem (zdroj: ČT24)
Vydáno pod