Celkem 1 800 zaměstnanců Tatry už ví, co s nimi bude. Vedení firmy chce pokračovat ve výrobě jak vojenských, tak i civilních nákladních aut. Cíloví zákazníci jsou prý hlavně v Česku, na Slovensku a v Rusku.
„Atmosféra je určitě lepší. Od počátku roku zaměstnanci pracují, kdežto v tom loňském roce byli hodně na náhradách,“ poznamenal předseda odborů Tatry Jiří Krutílek. „Nevíme, co se ve vrcholových sférách děje, ale z dělnického pohledu zatím nějaké zbytečné obavy nejsou,“ řekl k tomu zaměstnanec Tatry Miroslav Štefek.
Petr Rusek, poradce generálního ředitele Tatra a. s.:
„Lidé, kteří tady pracují a snaží se dělat svou práci dobře, rozhodně nemusejí mít vůbec žádné obavy o svou budoucnost.“
Odboráři už s novým managementem podepsali kolektivní smlouvu. Platy se další tři roky zvyšovat nebudou a na odměny bude nárok jen, pokud se bude firmě dařit. „Což si myslím, že je rozumné. Jestliže si společnost nějaké peníze vydělá, potom rozdělí část zaměstnancům,“ podotkl Krutílek.
Zatímco v loňském roce ze závodu vyjelo 530 aut, letos jich má být téměř 900 a příští rok přes tisíc. „Ten plán se nám daří naplňovat a za leden, únor a březen jsme v takovém stadiu, že nám to dává reálnou naději a šanci splnit ho,“ konstatoval Rusek.
O majetkový vstup do Tatry se nyní snaží věřitelé společnosti. Vše ale musí nyní schválit antimonopolní úřad.
