Green E Line je konstruováno jako tzv. Pedelec (Pedal Electric Cycle). U tohoto typu elektrického kola má motor funkci pouze jako omezený pomocný pohon při šlapání do pedálů. Nabídne dojezd 105 kilometrů. „Význam elektrického pohonu hraje u jízdních kol stále větší roli,“ uvedl člen představenstva Škody Auto Werner Eichhorn. Automobilka nabízí celkem deset modelů kol.
Kola s přídavným elektromotorem se těší rostoucí popularitě. Lidé nyní kupují více elektrokola i elektrické skútry. Podle prodejců je jedním z důvodů rozmachu elektromobility růst cen pohonných hmot. Prodej elektrokol roste ročně zhruba o třetinu. Elektropohony jsou však trendem i v dalších dopravních prostředcích. Firmy staví motocykly, motokáry nebo třeba dětská šlapadla.
Pro výrobce osobních automobilů Škoda Auto je prodej kol jen doplňková záležitost. Značka však byla v roce 1895 založena původně jako výrobce jízdních kol. Nyní už kola přímo nevyrábí, Škodou nabízené modely vychází z kol produkovaných jinými výrobci, v případě elektrokola rakouskou KTM.
Pokles zažívá i výroba autobusů, motocyklů či kamionů
Letos bylo v ČR zatím vyrobeno přes 589 tisíc silničních vozidel. Valnou většinu představují osobní automobily - jejich produkce v prvním pololetí poklesla o 13,09 procenta na 575 835 vozů. Méně se v ČR vyrobilo i autobusů, motocyklů a výrazně klesla i výroba nákladních vozidel.
Nejmarkantnější meziroční pokles zaznamenalo sdružení u výroby kamionů. Těch se letos vyrobilo 386, což proti loňskému roku představuje pokles o 47,4 procenta. O 35 procent na celkových 839 kusů se snížila výroba motocyklů, a o téměř 3,7 procenta poklesla výroba autobusů na celkových 1 423 kusů.