Škodovka začne vyrábět hybridy

Mladá Boleslav – Už v roce 2016 by měly v mladoboleslavské Škodě Auto opouštět montážní linky i auta s hybridním pohonem. Informovala o tom Mladá fronta DNES. Jako první by měl mít hybridní motor superb, následovaný o rok později octavií. V Česku půjde o první automobilku, která začne vyrábět auta částečně poháněná elektřinou.

„Hybridní pohony jsou ohromný trend. Každá automobilka už nějaký takový má a Škodovka v tom zaostávala. Vyplatí se to z hlediska image, ale i prodeje,“ uvedl šéfredaktor portálu hybrid.cz Jan Hořčík. Hybridní pohon kombinuje spalovací motor s elektromotorem s tím, že baterie se nabíjí za jízdy i při parkování z klasické elektrické zásuvky.

Automobilka své plány zveřejnila v žádosti o povolení rozšíření svého závodu v Mladé Boleslavi – ráda by totiž zvětšila halu, kde se vyrábějí octavie a rapidy. Neuvažuje sice o zvýšení denní kapacity, která v současnosti činí 1 300 aut, ale z toho by mělo 250 vozů vyjíždět právě s hybridním pohonem. Úřady teď budou posuzovat dopad stavby na životní prostředí.

Škodovka začne vyrábět hybridy (zdroj: ČT24)

„Bavíme se o horizontu několika let. My ty investice plánujeme vždycky dlouhodobě a snažíme se zvažovat různé varianty,“ doplňuje mluvčí Škody Auto Jozef Baláž. O konkrétních záměrech uvedených v dokumentu se ale zástupce firmy prozatím bavit nechce. Jisté ovšem je, že rozšíření počítá také s nejméně 150 novými pracovními místy.

Trh s elektromobily a hybridními auty je u nás teprve na startu. Loni se podle Svazu dovozců automobilů prodalo jen 438 těchto vozů. To jsou asi tři desetiny procenta trhu. Hlavním důvodem je zřejmě poměrně vysoká cena hybridů. „Doposud nemáte žádnou výhodu ani pro elektromobily, ani pro možnost hybridů na elektrický pohon. Třeba ve městech možnosti stání v zónách, pruzích pro autobusy. Dokud tu nebude nějaká výhoda provozu těchto vozidel, tak privátní sféra nebude mít o tyto vozy tak velký zájem,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Počítá se ovšem s postupným zlevněním technologie výroby a rozdíl mezi cenou tradičního auta a auta poháněného elektřinou by se tak měl snižovat.