Mezi hlavní úkoly nového šéfa ředitelství bude patřit hlavně zrychlení výstavby dálnic. Na dálnici D8 do Saska chybí úsek přes České středohoří. U D11 je potřeba dokončit napojení na Hradec Králové. A v případě budějovické D3 se zatím jezdí jen na 42 kilometrech mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí.
Za prioritní stavbu nicméně Jan Kroupa považuje pražský okruh, konkrétně tu část, která má vést od brněnské dálnice D1 a napojit se přes Běchovice na hradeckou D11. „Umožníme tomu obrovskému množství dopravy, které se nám dnes vrací přes D1 zpátky do Prahy, aby normálně směřovala po okruhu, a dostaneme tak kamiony pryč z Prahy,“ vysvětlil Kroupa.
První materiál o připravenosti silničářů na rok 2015 chce ministrovi předložit v lednu. Druhý dokument, který se bude týkat financování staveb z evropských peněz, dodá nejpozději v únoru. „Mám pocit, že ani já, ani pan Kroupa žádný čas hájení nemáme. Já budu podporovat pana Kroupu v jeho činnosti, ale velké hájení ode mne mít nebude,“ avizoval šéf resortu dopravy.
Ministr Ťok také chce, aby ŘSD zveřejňovalo nabídky uchazečů o stavební zakázky. Podle Nejvyššího kontrolního úřadu v minulosti zákon o veřejných zakázkách porušovalo.

Události: Nový šéf ŘSD se ujal funkce
Nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic představil ministr dopravy v pondělí. Do letošního června šéfoval Kroupa v ŘSD Závodu Praha. Tehdy jej odvolal bývalý generální ředitel Kubiš, kterého do čela úřadu dosadil ministr Antonín Prachař (ANO). Kroupa měl na starosti mimo jiné modernizaci dálnice D1. Kubiš, jenž stál i za dalšími rozsáhlými změnami v managementu organizace, o měsíc později rezignoval. V listopadu pak odešel i sám ministr Prachař.
Státní organizace Ředitelství silnic a dálnic ročně investuje do výstavby a oprav komunikací desítky miliard korun. ŘSD letos opravilo rekordních 90 kilometrů dálnic. To je o deset kilometrů více, než kolik činí optimální rozsah oprav pro udržení stálé kvality komunikací. Celkem tuzemská dálniční síť měří 1 630 kilometrů.