„Nebudou dostupné žádné služby systému. Kontaktní místa veřejné správy označená logem Czech POINT nebudou poskytovat žádné služby,“ uvedl Jakub Knězů z kanceláře náměstka ministerstva vnitra pro řízení sekce ICT.
Pokud lidé potřebují třeba výpis z rejstříku trestů nebo bodové hodnocení řidiče, doporučuje Knězů navštívit místo veřejné správy co nejdřív před plánovaným výpadkem, tedy pátkem 25. října. „Služby systému Czech POINT nelze v době odstávky nahradit jiným způsobem, proto byl termín odstávky zvolen na dobu s jeho minimálním vytížením,“ doplnil Knězů.
Výměna hardwaru a stěhování technologií
Odstávka je nutná kvůli výměně hardwaru a stěhování technologií do nové budovy. „Datové centrum Olšanská je v budově, kterou čeká rozsáhlá rekonstrukce. Proto je nutné v něm umístěné systémy přestěhovat do jiného datového centra,“ uvedl Knězů.
Systém začne znovu fungovat v úterý 29. 10, na pondělí vychází státní svátek. Podle informací ministerstva vnitra bývá vytíženost v těchto dnech pouze v desítkách vyřízených žádostí, a to hlavně na kontaktních místech, která provozuje Česká pošta.
Czech POINT funguje už víc než dvanáct let, poslední výměna hardwaru proběhla zhruba před devíti roky. Za tu dobu došlo podle Knězů k výraznému nárůstu služeb systému.
„K Czech POINTu je dnes připojeno zhruba tři tisíce informačních systémů veřejné správy, prakticky všechny obce a poskytuje ročně více než 2 miliony výpisů na žádost občanům na kontaktních místech veřejné správy,“ doplnil Knězů.