Nejdelší odstávka za dvanáct let fungování Czech POINTu. Nebude fungovat čtyři dny

Systém Czech POINT čeká od pátku 25. října čtyřdenní odstávka. Lidé si nebudou moct vyřídit výpis z katastru nemovitostí, rejstříku trestů nebo založit datovou schránku. Odstávka je nutná kvůli výměně hardwaru a stěhování technologií do nového datového centra. Jde o nejdelší odstávku systému za dvanáct let fungování Czech POINTu.

„Nebudou dostupné žádné služby systému. Kontaktní místa veřejné správy označená logem Czech POINT nebudou poskytovat žádné služby,“ uvedl Jakub Knězů z kanceláře náměstka ministerstva vnitra pro řízení sekce ICT.

Pokud lidé potřebují třeba výpis z rejstříku trestů nebo bodové hodnocení řidiče, doporučuje Knězů navštívit místo veřejné správy co nejdřív před plánovaným výpadkem, tedy pátkem 25. října. „Služby systému Czech POINT nelze v době odstávky nahradit jiným způsobem, proto byl termín odstávky zvolen na dobu s jeho minimálním vytížením,“ doplnil Knězů.

Výměna hardwaru a stěhování technologií 

Odstávka je nutná kvůli výměně hardwaru a stěhování technologií do nové budovy. „Datové centrum Olšanská je v budově, kterou čeká rozsáhlá rekonstrukce. Proto je nutné v něm umístěné systémy přestěhovat do jiného datového centra,“ uvedl Knězů.

Systém začne znovu fungovat v úterý 29. 10, na pondělí vychází státní svátek. Podle informací ministerstva vnitra bývá vytíženost v těchto dnech pouze v desítkách vyřízených žádostí, a to hlavně na kontaktních místech, která provozuje Česká pošta.

Czech POINT funguje už víc než dvanáct let, poslední výměna hardwaru proběhla zhruba před devíti roky. Za tu dobu došlo podle Knězů k výraznému nárůstu služeb systému.

„K Czech POINTu je dnes připojeno zhruba tři tisíce informačních systémů veřejné správy, prakticky všechny obce a poskytuje ročně více než 2 miliony výpisů na žádost občanům na kontaktních místech veřejné správy,“ doplnil Knězů.